انتشارات کتابستان, تازه‌های کتاب

کتاب حیدر برای نوزدهمین بار منتشر شد

حیدر

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ include=”4175″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

حیدر داستانی زیبا با روایتی تازه از زندگی ابر قهرمانی پاک و عدالت گستر است. آزاده اسکندری نویسنده این کتاب توانسته است با نگاهی محققانه زندگی امام علی (ع) را با شیوه ای دگرگونه به تصویر بکشد و آن را در قالب «حیدر» به مخاطب منتقل نماید.

هر چند حفظ حقیقت ماجرا باعث شده است تا اسلوب داستانی در کتاب کمرنگ به نظر برسد، اما سه ویژگی مهم به کار رفته در آن باعث شده ارتباط خوب و دلنشینی بین مخاطب و کتاب ایجاد شود؛ حفظ امانت محتوای تاریخی یکی از این ویژگی هاست که نویسنده کوشیده است آن را در سایه زحمات پژوهشگرانه خود به نتیجه ی مطلوبی برساند.

دیگری چیدمان داستان است که براساس سیر تاریخی و نه براساس پراکندگی موضوعی و زمانی شکل گرفته است؛ با این ویژگی مخاطب سر درگم نشده و برعکس روایات تاریخی میتواند تصویری منسجم از زندگی قهرمان این نوشته را در ذهن خود ثبت و نگهداری کند. روایت داستان از زبان امیرالمومنین (ع) از دیگر نوآوری کتاب «حیدر» است که احساس صمیمیت و همزاد پنداری خوبی را به خواننده القا می کند.

این کتاب تلاشی زیبا در جاودانه کردن ادبیات مذهبی ست که می تواند به عنوان نمونه ای خواندنی گسترش یابد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

9 دیدگاه در “کتاب حیدر برای نوزدهمین بار منتشر شد

  1. سوگند گفت:

    دوست دارم بخونمش

  2. الهام گفت:

    خیلی تعریف این کتاب رو شنیدم.
    انتخاب خود امام به عنوان راوی کتاب،جذابیت کتاب رو زیاد میکنه واقعا.
    با زبانی روان و داستانی
    خداقوت?

  3. فهیمه گفت:

    کتاب خواندنی ای ست و بیان ظریفی هم دارد

  4. سوگند گفت:

    کتاب بسیار زیبایی است

  5. مبین گفت:

    امیدوارم کتاب خوبی باشه

  6. محمد گفت:

    کتابی بسیار جذاب و خواندنی از لسان مبارک حضرت علی (ع) که با خواندن آن از خواندن دیگر کتاب هایی با موضوع زندگی حضرت بی نیاز خواهید شد .

  7. زهرا گفت:

    تبريک به کتابستان عزیز ? خیلی کتاب خوبیه اجرتون با آقا صاحب الزمان

  8. Mohammad گفت:

    عالی،
    شک نکنین،
    مثلا شنیدین حضرت درب خیبر رو شکست،
    اما قبلش در چ شرایطی بودن؟
    کتاب عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید