انتشارات کتابستان, معرفی و نقد کتاب

سفری پُر التهاب در دل زمان در دیوار ۱۳۵۸

دیوار 1358

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” include=”4168″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

آرزوی سفر کردن در زمان آرزوی دیرینه ای ست که از گذشته تا کنون با انسان همراه بوده است.
آدم های بسیاری بوده و کماکان هستند که آرزو دارند به یک مقطع زمانی خاص در گذشته و حتی مقطع نامشخصی در آینده سفر کنند.
این رویا آنقدر پرطرفدار و دوست داشتنی ست که در هنرهایی همچون سینما و ادبیات بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

امیر حسین قاضی نویسنده ی جوان و آینده دار کشور در نگارش اولین رمان خود به این رویای همیشگی بشر بال و پر داده است و با استفاده از این سوژه ی ناب و دست نیافتنی و پر کشش به سراغ نوشتن رمانی جذاب و دوست داشتنی به نام « دیوار 1358 » رفته است.

قاضی با هوشمندی به سراغ زمان خاصی از تاریخ سرزمینمان رفته است. به سراغ روزهای پر ماجرا و پر گره سال 1358 و ما را به همراه شخصیت اصلی داستان به دیدن آن روزهای تاریخی تهران می برد.

قهرمان داستان با سفر در زمان و پا گذاشتن به آن روزهای رمزآلود تهران که هر روز آن با حادثه ای عجین شده بود ما را به حال و هوای موجود در کشور ، ترورهای هراس آور و قتل های زنجیره ای آن سال ها می برد.

امیرحسین قاضی با استفاده از یک شخصیت معمولی از جنس همه ی ادم های معمولی جامعه به جای یک ابر قهرمان و قرار دادنش در یک برهه ی تاریخی خاص و نشان دادن واکنش ها و تغییرات او و نشان دادن پتانسیل قهرمان بودن آن شخصیت معمولی در روایت داستانش نو آوری کرده است.

او توانسته است با وجود قلم زدن در ژانر تخیل داستانی سراسر هیجان اما باورپذیر بنویسد و این ژانر کم تر پرداخته شده در ایران را با داستانی جنایی که عاشقانگی چاشنی شیرین آن است پیش ببرد و این گونه طیف مخاطب گسترده تری را با خود همراه کند.

مخاطب رمان دیوار 1358 همان قدر که با خواندن التهابات آن روزها هیجان خونش بالا می رود همان قدر با عاشقانه بودن کتاب آرام می گیرد و لبخند می زند و همان قدر از قدم زدن در دل تاریخی که تجربه ی زیستن در آن را نداشته است لذت می برد.

اگر شما هم می خواهید با یکی از جذاب ترین مقاطع تاریخی کشورمان همراه شوید و تجربه ی دلچسبی از خواندن یک رمان با محوریت سفر در زمان اما با نقاط پر رنگی از عشق و ترور و التهاب داشته باشید کتاب دیوار 1358  برای شما و لذت بردن شماست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″]

[/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره محمد شریف

محمد شریف | شاعر / نویسنده / ترانه‌سُرا / منتقد / پژوهشگر | دبیر سابق کارگروه شعر مجمع ناشران و کارشناس ادبی نشر کتابستان و نویسنده در مجله اینترنتی کتابستان

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “سفری پُر التهاب در دل زمان در دیوار ۱۳۵۸

  1. Mohammad گفت:

    مطلبی ک راجع معرفی پژوهشگر گفتن، دنبالش رفتم
    خیلی جذاب ب نظر میرسه
    البته دوست دارم ازون روزا بیشتر بدونم

دیدگاهتان را بنویسید