معرفی و نقد کتاب

معرفی و بررسی کتاب دایرة المعارف تاریخ مصور آمریکا

دایرة المعارف تاریخ مصور آمریکا

تاریخ مصور آمریکا،مجموعه ای خیره کننده از دانستنی های این کشور در موضوعات مختلف است و آن قدر جذبه اطلاعاتی دارد که کسی نتواند به راحتی از آن دست بکشد،شما خیلی زود با این کتاب درگیر خواهید شد و چشم و گوشتان تیز خواهد شد که در سطرها و صفحه های بعد چه خبر است و در همین سیر شما با لحظه به لحظه تاریخ آمریکا هم قدم می شوید و فراز و فرودهای آن به شکل مستند پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

کتاب در سه جلد با روکش چرم و قابدار و چاپ با کیفیت رنگی و تمام گلاسه،خود را به زیبایی هر چه تمام تر به رخ شما می کشد و می تواند به عنوان یک کتاب چشم نواز در کتابخانه شما بدرخشد یا هدیه ای به یاد ماندنی برای عزیزانتان باشد.

این کتاب شما را به زوایای مختلف و جذاب تاریخ آمریکا خواهد برد و شما را با مستندات مکتوب و مصور کمتر خوانده شده و کمتر دیده شده ای شگفت زده خواهد کرد.

نثر گیرای کتاب و تصاویر دیدنی مرتبط با هر مطلب،کنجکاوی شما را برانگیخته خواهد کرد و به راحتی نمی توانید از مرور ادامه آن دست بکشید.

اثر به قدری جامع به موضوعات مختلف و پُرجاذبه آمریکا پرداخته است که شما پاسخ همه سؤالات خود را در موضوعات مختلف سیاسی،فرهنگی،اقتصادی و…در آن خواهید یافت.

چند و چون روابط آمریکا با دیگر کشورها از جمله ایران از بخش های بسیار خواندنی این اثر است که قطعاً نظر هر ایرانی را به خود جلب خواهد کرد.

نمودارهای آماری مفیدی در کتاب وجود دارد که در عین مختصر بودن،اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را دستگیر شما خواهد کرد
این کتاب شما را گاهی به دل اتفاقات مهاجرت های به سمت آمریکا خواهد برد و گاهی نیز شما را با گیر و دارهای جنگ در داخل و خارج از این کشور درگیر خواهد کرد،همچنین شما را به پیچ و خم چالش های اجتماعی و جامعه آمریکا؛ از جمله اعتیاد،همجنس بازی،خودکشی،فقر و تبعیض نژادی می برد.

اگر دنبال شناختی عمیق و کامل از تاریخ آمریکا هستید این کتاب مثل یک کلاس درس آمریکا شناسی برای شما عمل خواهد کرد،کلاس درسی که نه خسته کننده است و نه مطالب تکراری در آن مطرح می شود بلکه با سوژه های بکر و یک روش تدریس جذاب شما را پای کلاس آمریکا شناسی میخکوب خواهد کرد.

 

author-avatar

درباره محمد شریف

محمد شریف | شاعر / نویسنده / ترانه‌سُرا / منتقد / پژوهشگر | دبیر سابق کارگروه شعر مجمع ناشران و کارشناس ادبی نشر کتابستان و نویسنده در مجله اینترنتی کتابستان

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “معرفی و بررسی کتاب دایرة المعارف تاریخ مصور آمریکا

  1. محمد سفری گفت:

    سلام
    بسیار عالی
    این کتاب برخلاف دیگر سایت‌ها اینجا خوب شناسانده شده
    اگر امکانش بود تخفیف آن را بیشتر کنید

  2. محمد مهدی گفت:

    کتاب که از قدرت خرید شخصی عمدتا خارج هست… ولی اگه بشه نهادهای عمومی یا جاهایی که با مردم سر و کار دارن تهیه و برای خوندن قرض بدن خیلی خوب میشه…

    حتی شاید بشه یه مسابقه بزرگ هم براش برگزار کرد ?

  3. فهیمه حدیدی گفت:

    کتاب خوبی ست ، مرتبط با این زمینه ،تاریخ آمریکا ، کتاب های قیام یک برده و کتاب تاریخ مستطاب آمریکا را پیشنهاد میکنم .

  4. مبین گفت:

    حیف که فقط قیمتش بالاست?

  5. مجید گفت:

    کتاب خوبیه فقط قیمت بالایی داره

  6. Mohammad گفت:

    تا دو ماه پیش قیمتش نصف بود، آمریکا چیه ک بخوایم انقدر هزینه کنیم براش، نخواستیم

دیدگاهتان را بنویسید