انتشارات کتابستان, تازه‌های کتاب

رمان “شیر نشو” روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت

کتاب شیر نشو

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” include=”35571″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

کتاب شیر نشو جدیدترین اثر نویسنده سه کاهن روی پیشخان کتابفروشی‌ها

انتشارات کتابستان معرفت، پس از چاپ کتاب سه کاهن، اثر دیگری از مجید قیصری، نویسنده معروف ایرانی را منتشر کرد. برخلاف سه کاهن، «شیر نشو» در فضای معاصر و ایران امروز روایت می‌شود. داستان اهالی روستای رهشا که چند روز مانده محرم، خیمه معروف عزاداری‌شان که بسیار قدیمی و با اصالت بود در آتش‌سوزی از بین می‌رود.

برای اهالی روستا که همگی مستقیم و غیرمستقیم در تعزیه‌خوانی برای امام حسین (علیه‌السلام) نقش دارند، این اتفاقی تلخ و غیرمنتظره است اما آنها می‌خواهند هرطور شده، امسال هم مراسم تعزیه‌خوانی روز عاشورا را برگزار کنند.

در این میان قهرمان داستان، جمشید بار بزرگتری هم بر دوش دارد. نوجوانی که هم بار مفقودی و نبودن پدر را به دوش می‌کشد و هم باید از پس وظیفه‌ای که به او محول شده است بربیاید. وظیفه‌ای که تا پیش از این، پدربزرگ و پدرش آن را انجام داده‌اند؛ شیر شدن! جمشید، ترس‌های زیادی دارد. یکی‌اش، ترس از هم‌نام خودش است؛ خورشید! جمشیدی که شیر و خرگوش درونش دائم در حال رفت و آمد هستند.

داستان «شیر نشو» روایت شیرین و دلچسبی است از تلاش آدم‌های ساده و معمولی اطرافمان برای نشان دادن عشقشان به امام حسین. عشقی که آنقدر در وجودشان رسوخ کرده که حتی وقتی میخواهند با هم عادی هم حرف بزنند با زبان اشعار تعزیه منظورشان را منتقل می‌کنند.
قهرمان، زبان و دغدغه‌های رمان «شیر نشو» نوجوانانه هست اما به خوبی می‌تواند بزرگسالان را هم جذب خودش کند. «شیر نشو» نوستالژی‌ای است از روزهای عظمت و شوکت تعزیه‌خوانی در ایران و همینطوری همدلی مردم در سختی‌های دوران جنگ.

کتابستان معرفت، رمان «شیر نشو» را در ۳۱۲صفحه و با قیمت۶۲هزار تومان چاپ و منتشر کرده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “رمان “شیر نشو” روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت

  1. محمد مهدی گفت:

    خرده روایت‌هایی مثل این در مورد واقعه عظیم عاشورا در شناخت کامل و بهتر ما خیلی موثره

  2. مبین گفت:

    پی بردن به اهمیت عاشورا و مراسم آیینی اون در نزد پیشینیانمون بسیار ارزندست

  3. محمد گفت:

    از آثار زیبای آقای کوره چی نویسنده ی توانای کشورمون
    خسته نباشید به ایشون و تیم کتابستان

دیدگاهتان را بنویسید