انتشارات کتابستان, تازه‌های کتاب

‍ یورش سردِ دوباره مست جنگ، مست جنگ به چاپ دوم رسید

مست جنگ چاپ دوم

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ include=”21104″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

رمان مست جنگ، به قلم مسعود آذرباد داستانی است که به تاریخ دوره مغول و حمله چنگیز خان به ایران و جهان اسلام می‌پردازد.

مست جنگ که در زیر ژانر تاریخ دگرگون نوشته است، از یک “اگر” مهم سرچشمه می‌گیرد. “اگر ایرانیان مسلمان دربرابر مغولان دفاع می‌کردند، جهان و تاریخ چگونه می‌شد؟ چه اتفاقاتی باید میفتاد و چه اثراتی بر ایران و اسلام می‌گذاشت؟”

کتاب مست جنگ رمانی سه جلدی خواهد بود که یورش سرد، عنوان جلد اول این سه‌گانه است و به حملات اولیه مغولان به ایران و جهان اسلام می‌پردازد. قهرمان داستان مست جنگ، جلال‌الدین خوارزمشاه، پسر ارشد سلطان محمد خوارزمشاه است.
پسری که گوی بی‌لیاقتی و لاقیدی و بی‌مسئولیتی را از همگان ربوده است و حاکم شهری دور از پایتخت شده است. حکومتی که آن را هم به‌خاطر دسیسه‌های مادربزرگش ترکان‌خاتون از دست داده است.

مسعود آذرباد در مست جنگ، سعی کرده است تمام جوانب تاریخی را رعایت کند. از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها گرفته تا ساز و برگ نظامی و معماری و هنری قرن هفتم ه.ق. از سبک زندگی سلاطین و مردم عادی تا گفت‌وگوها و حس و حال آنها در لحظات هیجان‌انگیز زندگی‌. مست جنگ، آیینه‌ای است از قرن هفتم ه.ق که در یک تاریخ دگرگون شده قرار دارد.

البته زبان این کتاب، آن سختی و سنگینی نثر قرن هفتم ه.ق را ندارد. نثر مست جنگ، در همان حال که سعی شده صیقل خورده باشد و بازگوکننده حس و حال تاریخی‌اش، سبک و خوش‌خوان است. در ذهن مخاطبش هم دست‌انداز ایجاد نمی‌کند.

مست جنگ در ۳۶۰ صفحه و با قیمت ۱۰۵۰۰۰ تومان روی پیشخان کتابفروشی‌ها آمده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″]

[/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید