معرفی و نقد کتاب

«داعش در اصفهان» – معرفی رمان بذر خون

داعش در اصفهان

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ include=”40492″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

محمد فائزی فرد در رمان «بذر خون» مخاطب را به روایتی دلهره آور دعوت می کند. دلهره ای که با پیشرفت داستان و در هر سطری که می خوانیم پر رنگ تر می شود و ناخودآگاه در دل هایمان خدا را شکر می کنیم که این روایت حقیقت ندارد و ما فقط خواننده ی تاریخی تخیلی هستیم.
تخیلی که اگر هوشمندی و از جان گذشتگی و ایمان و مقاومت مدافعان این سرزمین نبود فاصله ی چندانی با واقعیت نداشت.

در بخشی از کتاب بذر خون آمده است :

« بی خوابی فرصت خوبی بود که پای حرف هایش بنشینم.حرف ها و درد دل ها به داستان ها رسید و بعد خاطرات تاریخی که کمتر درباره ی آن صحبت می شد. از دوران سیاه می گفت،از شصت یا هفتاد سال پیش ، زمانی که نیروهای داعش و باقی تکفیری ها به داخل ایران سرازیر شده اند.»

شاید هیچ کدام ما آن استرس و اضطرابی را که در هفده خرداد سال 1396 وقتی اخبار حمله ی گروهک تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی پخش شد چشیدیم را فراموش نکنیم و شاید خیلی ها تا مدت ها از نگرانی برای خودشان و زنان و فرزندانشان خواب آرامی نداشتند.

بذر خون تاریخی را روایت می کند که اتفاق نیفتاده. تاریخی واژگون.. روایتی از حضور داعش در شهری که یکی از اصلی ترین نمادهای فرهنگ و تمدن ایران زمین است. داعش از مرزها عبور کرده و به نزدیکی اصفهان رسیده است و نقشه ی تصرف این شهر را در ذهن می پروراند و چند قدم با اشغال کامل این شهر فاصله دارد.

با مرگ یکی از مهم ترین فرماندهان به نام زهیر به دست فرید که قهرمان قصه است شرایط پیچیده تر شده است.
بعضی از نیروهای خودی به داعش کمک می کنند و فرید برای جبران اشتباهش باید به مقابله با داعش بپردازد.

با خواندن رمان « بذر خون » بیش تر از پیش اهمیت امنیت داشتن را می دانیم و دست مریزاد می گوییم به تمام شجاع مردانی که از جان خود گذشتند تا پای پلیدی ها به این مرز و بوم باز نشود و مردم ایران بتوانند روزگارشان را در امنیت و آرامش بگذرانند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″]

[/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره محمد شریف

محمد شریف | شاعر / نویسنده / ترانه‌سُرا / منتقد / پژوهشگر | دبیر سابق کارگروه شعر مجمع ناشران و کارشناس ادبی نشر کتابستان و نویسنده در مجله اینترنتی کتابستان

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “«داعش در اصفهان» – معرفی رمان بذر خون

  1. سیدمحمدمهدی گفت:

    دو نعمت مجهول هستند
    سلامتی و امنیت

  2. Mohammad گفت:

    نخوندم، ولی یاد شهید بزرگ اصفهانی مدافع حرم، آقا محسن گل گلاب، شهید عزیرم، حججی زنده شد، با ایشون هم سنم اما این بزرگوار کجا من کجا??

دیدگاهتان را بنویسید