بریده هایی از کتاب "حسین (ع) از زبان حسین (ع) (جلد سخت)"

خانم

لهام و برادرش ناصر رفتند به سمت حرم. جلوی رواق شیخ طوسی دختر نشست کنار راه، لب جدول. از آنجا ورودی زنانه را می دید. زن های چادری و زن های مانتویی. زن هایی که چادر قرض می کردند که بروند تو و او بلد نبود چادر را روی سرش نگه دارد. عصبانی بود که نمی توانست خودش برود دنبال مادرش. حرصش را سر برادرش خالی کرد. «برو بگو مامان بیاد بریم اون پسره رو خلاص کنیم.» ناصر ایستاده بود بالای سرش. پرسید: «پول شیشه چقدر می شه

خانم

در حالی که مشتی از خون این فرزندم را به سوی آسمان می‌پاشیدم گفتم:) «هَوَّنَ عَلَی مَا نَزَلَ بِی أَنَّهُ بِعَینِ اللَّهِ!» آنچه این مصیبت را برایم آسان و قابل تحمل می‌کند این است که در برابر نگاه خداوند انجام می‌گیرد.

خانم

خوشحال کردن مومن این سخن رسول خدا (ص) بطور صحیح به من رسیده است که فرمود: «أفضَلُ الأَعمالِ بَعدَ الصَّلاةِ إدخالُ السُّرورِ فی قَلبِ المُؤمِنِ بِما لا إثمَ فیهِ» بعد از نماز با فضیلت ترین اعمال خوشحال کردن دل مومن است به‌گونه‌ای که همراه با معصیت نباشد.

خانم

بعدها سکینه برایم نقل کرد:) هنگامی که پیکر مقدس پدرم را در آغوش کشیده بودم، بیهوش شدم، در آن حال شنیدم که می‌فرمود:

خانم

ای مردم کوفه مادرتان به عزایتان بنشیند و گریه کند، این مرد صالح را دعوت کردید و به او وعده دادید که با دشمنانش خواهید جنگید، اما اکنون دست از یاریش برداشتید و بر وی هجوم آورده و قصد کشتن او را دارید؟ شما راه نفس کشیدن را بر او بسته‌اید و از هر سو او را محاصره کرده‌اید و از رفتن او به سوی شهرهای پهناور خدا جلوگیری می‌کنید، و همانند اسیری که در دست شما گرفتار شده با او رفتار می‌نمایید گویی او دیگر نمی تواند به نفع و یا ضرر خود اقدامی کند! آب فراتی را که یهود و نصاری و مجوس از آن می‌آشامند و حیوانات از آن سیراب می‌گردند، به روی او و خانواده و کودکانش بسته‌اید! تا آنجا که تشنگی آنها را بی‌تاب کرده است! چه زشت رفتار کردید با فرزندان محمد (ص) و چه بد رعایت حال آنها را کردید! خداوند در روز تشنگی شدید قیامت شما را سیراب نکند!!!

خانم

یک مرحله به سوی خیمه‌ها بازگشت و از مادرش پرسید: آیا با دیدن رشادت و شجاعتم از من راضی شدی؟ و مادرش در پاسخ گفت: نه، تا در مقابل حسین بن علی کشته نشوی، راضی نمی‌شوم! (لهوف ص ۱۰۵، الفتوح ج ۵ ص ۱۰۴، مقتل خوارزمی ج ۲ ص ۱۶، مناقب ابن شهر آشوب ج ۳ ص ۲۵۰) ابو وهب در جنگ استقامت فوق العاده‌ای از خود نشان داد و بعد از آن که دست راست و یکی از پاهایش قطع گردید به اسارت دشمن درآمد و بلافاصله بدن او را با نیزه و شمشیر قطعه قطعه کردند. همسر وی که در میان خیمه‌ها بود به قتلگاه رفت و در کنار پیکر بی‌روح و قطعه قطعه شوهرش نشست و در حالی که خون از سر و صورت وی پاک می‌کرد گفت: بهشت بر تو گوارا و مبارک باد، از خدایی که بهشت را نصیب تو ساخت می‌خواهم توفیق همراهی با تو را به من نیز عنایت فرماید. شمر به غلام خود دستور داد همسر ابو وهب را نیز به قتل رساند و این تنها زنی بود که در روز عاشورا به شهادت رسید

خانم

من با یزید بیعت کنم؟ یزیدی که فسق و فجورش آشکار است، شراب می‌خورد، سگ باز و بوزینه باز است و با خاندان پیامبر (ص) دشمنی می‌کند! به خدا سوگند، هرگز بیعت نمی‌کنم!

خانم

(رسول خدا (ص) با همه اشتغالاتی که داشت به آموزش و تربیت ما هم اهمیت می‌داد) «عَلَّمَنِی رَسُولُ اللَّهِ (ص) کلِمَاتٍ أَقُولُهُنَّ فِی قُنُوتِ الْوَتْرِ» رسول خدا (ص) کلماتی را به من تعلیم فرمودند که در قنوت نماز وتر بخوانم: «(اللهم) اهْدِنِی فِیمَنْ هَدَیتَ وَ عَافِنِی فِیمَنْ عَافَیتَ وَ تَوَلَّنِی فِیمَنْ تَوَلَّیتَ وَ بَارِک لِی فِیمَا أَعْطَیتَ وَ قِنی شَرَّ مَا قَضَیتَ فَإِنَّک تَقْضِی وَ لَا یقْضَی عَلَیک و إِنَّهُ لَا یزلُّ مَنْ وَالَیتَ تَبَارَکتَ رَبَّنَا وَ تَعَالَیتَ.» خداوندا، در جمع کسانی که هدایتشان کرده‌ای، مرا نیز هدایت فرما. و در میان کسانی که عافیتشان بخشیده‌ای مرا نیز عافیت ببخش. و در زمره کسانی که ولایتشان را پذیرفته‌ای، ولایت مرا نیز بپذیر. و هر آنچه به من عطا می‌کنی با برکتش فرما. و مرا از شرّ حوادثی که تقدیر می‌کنی محافظت فرما. زیرا که تقدیر حوادث به دست تو است و هیچ کس نمی‌تواند تقدیر دیگری را بر تو تحمیل کند و هر

خانم

کلَّا، مَا هَذِهِ فِینَا نَزَلَتْ، إِنَّمَا نَزَلَتْ فِینَا: «ما أَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا فی أَنْفُسِکمْ إِلاَّ فی کتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِک عَلَی اللَّهِ یسیرٌ – لِّکیلَا تَأْسَوْاْ عَلی مَا فَاتَکمْ وَ لَا تَفْرَحُواْ بِمَا آتَاکمْ»(حدید/۲۳-۲۲) «فَنَحْنُ الَّذِینَ لَا نَأْسَی عَلَی مَا فَاتَنَا وَ لَا نَفْرَحُ بِمَا آتَانَا مِنْه» نه این چنین نیست! این آیه در باره ما نازل نشده است، بلکه آیه‌ای که در ارتباط با ما می‌باشد این آیه است: «هیچ مصیبتی در زمین و نه در وجود شما روی نمی‌دهد مگر اینکه همه آنها قبل از آنکه زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است و این امر برای خدا آسان است! این بخاطر آن است که برای آنچه از دست داده‌اید تأسف نخورید، و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشید. آری ما همان کسانی هستیم که بر آنچه از دست داده‌ایم تاسف نمی‌خوریم و بر آنچه به ما عطا شده است دلبسته و شادمان نمی‌گردیم

خانم

در همه امور میانه‌رو بود و کارهای متناقض انجام نمی‌داد. هیچ‌گاه غفلت نمی‌کرد و از مردم غافل نمی‌شد، مبادا مردم، غفلت بورزند و یا به انحراف گرایند. از حق، کوتاهی نمی‌کرد و از آن، تجاوز هم نمی‌کرد. در میان اطرافیانش برترین مردم از نظر او کسانی بودند که نیکوکارترین بودند و خیرشان به همه می‌رسید و خیرخواه و دلسوزتر به دیگران بودند و بزرگ‌ترینِ آنان، کسانی بودند که با برادران دینی خود، بهتر همدردی و همکاری داشته باشند.

پرداخت آنلاین امن

پرداخت با کارت‌های شتاب

ارسال سریع

ارسال در کوتاه‌ترین زمان

ضمانت بازگشت کالا

ضمانت تا حداکثر ۷ روز

پشتیبانی پاسخ‌گو

پشتیبانی و مشاوره فروش

ارسال هدیه

ارسال کالا به صورت کادویی

فروشگاه اینترنتی کتابستان، جایی است برای گشت و گذار مجازی دربین هزاران عنوان کتابِ پرفروش، به روز و جذاب از ناشران مطرح کشور و خرید آسان کتاب از هر نقطه ایران عزیز بیشتر بخوانید..

  • تلفن: 02191010744
  • تهران: میدان انقلاب .خیابان انقلاب. نرسیده به فخررازی. پلاک 1260
  • ایمیل: info @ ketabestan.net
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.