این کتاب، با موضوع عشق، موضوعی متعلق به دوران مدرن، آغاز می شود ولی به بررسی طیف هایی از عشق و نفرت منتهی می شود که مختص جامعه پسامدرن است.
امروزه در همانندسازی سوژه با نظم نمادین یا همان به اصطلاح دیگری بزرگ، تغییری بنیادین روی داده است. مردم جوامع پسامدرن، برخلاف جوامع مدرن و پیشامدرن، دیگر افسانه دیگری بزرگ را باور ندارند. ولی باور نداشتن این دیگری بزرگ سبب نمی شود سوژه به آزادی برسد؛ این ناباوری جرقه واپس گرایی به سمت انواع گوناگون خشونت از جمله آسیب رساندن به خود می شود. مبنای فکری عمل برخی مردم این ایده است که همه چیز را می توان تغییر داد و زندگی شبیه صفحه کامپیوتری است که سوژه می تواند روی آن هویتش را تصادفی انتخاب کند. ولی افراد دیگری هم هستند که در واکنش به تفکر تغییر پذیری هویت ها به خودشان صدمه می زنند و…
(سوء) تعبیرهایی از عشق و نفرت
Earn 15 Reward Points175,000 تومان قیمت اصلی 175,000 تومان بود.148,750 تومانقیمت فعلی 148,750 تومان است.
وزن | 215 گرم |
---|---|
نویسنده | |
مترجم | |
ناشر | |
موضوع | |
قطع کتاب | |
نوبت چاپ | اول |
سال انتشار | 1401 |
تعداد صفحه | 224 |
جلد کتاب | شومیز |
زبان کتاب | فارسی |
شابک | 9786225696174 |
2 عدد در انبار
1 دیدگاه برای (سوء) تعبیرهایی از عشق و نفرت
پاکسازی فیلتربرای ارسال بریده کتاب، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود / عضویت
در گذشته نام عطرها به راز جذابیت سوژه اشاره داشت: آنچه در زن بیش از خودش است گنج ( لانکوم) اوست، چیزی که میتوان آن را زهر شیرین (دیور) هم دانست. این نامها ماهیت ابژهی ارزشمند در سوژه را نشان میدادند: این ابژه یادآور رایحهی عطر است؛ چیزی نیست که بهنحوی جسمانی بتوان آن را تشخیص داد ، اما در آنِ واحد فریبنده و زهرآگین است. اگر طراحان این عطرهای قدیمی میکوشیدند بفهمند که چطور ماهیت ابژهی لیبیدویی را در سوژه به تصویر بکشند، مد معاصر در طراحی عطر از جریان بهاصطلاح سیاست هویت پیروی میکند. در اینجا مسئله دیگر این نیست که چطور ماهیت ابژهی والا در سوژه را که ورای درک و دریافت سوژه است نشان دهند؛ امروزه سوژه موجودیتی است که باید در مقام یک کل به نمایش درآید. البته که این سوژه یکپارچه نیست، بلکه کسی است که همواره دارد هویت خود را تغییر میدهد. ماهیت این تغییر به بهترین شکل در جدیدترین عطر کلوین کلاین به نام تناقض تجسم یافته است
محسن –
رناتا سالکل در این اثر با تکیه بر دیدگاه ژاک لاکان دست روی یکی از مفاهیم بحثبرانگیز در روابط انسانی میگذارد: در لحظهی بروز عشق، ما در معشوق چیزی را میبینیم که ندارد و چیزی را به دیگری عرضه میکنیم که در حقیقت نداریمش و او نیز آن را نمیخواهد و همینجاست که عشق پس از مدتی تبدیل به نفرت میشود.