هدف کلی ما از نگارش این کتاب، آشنا شدن دوستداران نویسندگی و نویسندگان جوان و نوطلب است با یک مجموعه اصول و قواعد مقدمانی در داستاننویسی، شناخت عناصر اساسی داستان، و در اختیار داشتن روشها و نمونههایی برای محک زدن آثار خود و دیگران. بنابراین، این اثر، در اساس، مشتاقان هنر داستان نویسی و راهیان تازه کار این شیوهی بیان و انواع گوناگون این شیوه-همچون نمایشنامه، فیلمنامه، حکایت، داستان بلند و قصه…-را، احتمالا به کار میآید نه استادان نامدار و صاحب سبک داستاننویسی را
لوازم نویسندگی
Earn 28 Reward Points335,000 تومان قیمت اصلی 335,000 تومان بود.284,750 تومانقیمت فعلی 284,750 تومان است.
وزن | 300 گرم |
---|---|
نویسنده | |
ناشر | |
موضوع | |
قطع کتاب | |
نوبت چاپ | سوم |
سال انتشار | 1396 |
تعداد صفحه | 327 |
جلد کتاب | شومیز |
زبان کتاب | فارسی |
شابک | 9786001740923 |
ناموجود
4 دیدگاه برای لوازم نویسندگی
پاکسازی فیلترنادر ابراهیمی؛ زادۀ ۱۴ فروردین ماه سال 1315 در تهران؛ داستان نویس شناخته شدۀ ایرانی بود که فعالیت هایی هم در عرصۀ فیلم سازی، ترانه سُرایی، ترجمه و روزنامه نگاری داشت و از مشهورترین آثار او می توان به «آتش بدون دود»، «یک عاشقانۀ آرام»، «چهل نامۀ کوتاه به همسرم»، «بار دیگر شهری که دوست می داشتم» و «مردی در تبعید ابدی» اشاره کرد.
از وی بیش از صد اثر منتشر شده است که دربرگیرندهٔ داستان بلند و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایش نامه، فیلمنامه و پژوهش در زمینه های گوناگون است، همچنین تعدادی از آثارش به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده اند.
ابراهیمی در زمینهٔ ادبیات کودک، جایزهٔ نخست براتیسلاوا، جایزهٔ نخست تعلیم و تربیت یونسکو و جایزهٔ کتاب برگزیدهٔ سال ایران را کسب کردهاست. او همچنین عنوان «نویسندهٔ برگزیدهٔ ادبیات داستانی ۲۰ سال پس از انقلاب را به خاطر داستان بلند «آتش بدون دود» به دست آورده است.
به جز فضاهای ادبی و هنری، او در مسیر پُر فراز و نشیب زندگی خود فعالیت های مختلف ورزشی را هم تجربه کرد و یکی از قدیمی ترین گروه های کوهنوردی به نام اَبَرمرد را تأسیس کرد و در توسعهٔ کوهنوردی و اخلاق کوهنوردی، تأثیرگذار بوده است.
او در طول زندگی خود فضاهای مختلفی را نیز از نظر شغلی تجربه کرد از جمله؛ کمک کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمنصحرا، کارگری چاپخانه، حسابداری و تحویلداری بانک، صفحهبندی روزنامه و مجله و کارهای چاپ دیگر، میرزایی یک حجرهٔ فرش در بازار، مترجمی و ویراستاری، ایرانشناسی عملی و چاپ مقالههای ایرانشناختی، فیلمسازی مستند و سینمایی، مصور کردن کتابهای کودکان، مدیریت یک کتابفروشی، خطاطی، نقاشی و نقاشی روی روسری و لباس، تدریس در دانشگاهها و…
ابراهیمی در کتاب های «ابن مشغله» و «ابوالمشاغل» به شرح جذاب همین پراکندگی های شغلی پرداخته است که بسیار خواندنی است.
نادر ابراهیمی پس از سال ها درگیری با بیماری، در 16 خرداد ماه 1387 مسافر ابدیت شد و کمیته نام گذاری معابر شورای شهر تهران در سال۱۳۹۰، خیابان هفدهم کارگر شمالی (امیرآباد) تهران که منزل وی در بیست سال پایانی عمرش در آن واقع شده بود را به خیابان نادر ابراهیمی تغییر نام داد.
برای ارسال بریده کتاب، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود / عضویت
ارنست فیشر __ از شاخهیی دیگر __ میگوید: هنر میتواند انسان را از حالت چندپارگی بهحالت موجودی جامع و کاملْ ارتقاء دهد. هنر به بشر توان درک واقعیّت را میبخشد، و نه تنها در تحمّل واقعیّتْ او را یاری میکند، بلکه برای انسانیتر و شایستهتر کردن آن، به انسان، عزمی راسخ ارزانی میدارد. هنر، خود، واقعیّتی اجتماعیست. جامعه به هنرمندْ نیازمند است و حق دارد از او بخواهد که از نقش ویژهٔ اجتماعیِ خود آگاه باشد که در واقع، این “نقش ویژه” چیزی جُز داشتنِ هدف متعالیِ آیندهنگرانه نیست.
آقای رییس جمهور” از میگل آنخل آستوریاس، “مکتب دیکتاتورها” اثر سیلونه، “پاییزِ پدر سالار” نوشتهٔ گارسیا مارکز، “زیردست” به قلم هاینریش مان، و مجموعهٔ عظیمی از آفریدههای برتولت برشت. ن.
زیبایی، تناسب و هماهنگیِ میانِ اجزاءِ مُتشکّلِ هر کیفیّت یا هر شیء است، با داشتنِ سازشی با پیرامون، طبق قوانین و قواعد مُعیّن، و ایجادِ حالتِ ستایش در انسان، و ارضاء یک یا چند عامل از این عوامل: عقل، احساس، عاطفه، ذوق، بینش. مُتعالی، هر آن چیزیست که انسان را از جایگاه فرهنگی و معنوی مستقر در آن یا حاضر در آن، به طور مثبت و بهبودبخشْ حرکت بدهد، یعنی بر عمق و وسعتِ احساس، ادراک، عاطفه، و قدرتِ تعقلِ منطقی شخص یا جامعه و تواناییِ ایجاد رابطهاش با پیرامون زمانی _ مکانی بیفزاید. هر چیز که مصرفی، سطحی، غیرقابل توجّه خاص و متمرکز، ضدّ معنوی، ضدِّ آزادی، ضدِّ تقوا، ضدِّ شعورِ کاونده، ضدِّ انسانِ آرمانخواه، ضدّ دانشی در خدمتِ سعادتِ مادّی و معنویِ انسان، یکنواخت، مکرّر و خسته کننده نباشد، متعالیست.
زیبایی، صفتِ اصلی و مسلّطِ هر اثرِ مخلوقِ احساس، عاطفه، اندیشه و مهارتِ انسان است که تأثیراتِ عمیق و مثبتی در جهتِ ادارکِ تحسینآمیز، شگفتیبرانگیز، و دلنشینِ آن اثر در انسانها ایجاد کند __ که ظرافت، هماهنگی، تناسب و ترکیببندیِ مطبوع، اجزاءِ تقریباً مُسلّم چنین اثری به شمار میآید.
مُتعالی، هر آن چیزیست که انسان را از جایگاه فرهنگی و معنوی مستقر در آن یا حاضر در آن، به طور مثبت و بهبودبخشْ حرکت بدهد، یعنی بر عمق و وسعتِ احساس، ادراک، عاطفه، و قدرتِ تعقلِ منطقی شخص یا جامعه و تواناییِ ایجاد رابطهاش با پیرامون زمانی _ مکانی بیفزاید. هر چیز که مصرفی، سطحی، غیرقابل توجّه خاص و متمرکز، ضدّ معنوی، ضدِّ آزادی، ضدِّ تقوا، ضدِّ شعورِ کاونده، ضدِّ انسانِ آرمانخواه، ضدّ دانشی در خدمتِ سعادتِ مادّی و معنویِ انسان، یکنواخت، مکرّر و خسته کننده نباشد، متعالیست.
آرمان، که یکبار، در بحثهای قبلی، تعریف شده است، اینک با کمی تغییر، مجدداً تعریف میشود: یک خواست، باور، و اُمیدِ متعالیِ عمیقِ شکل گرفتهٔ نظامْدار نسبت به مسائلِ کُلّی و اساسیِ زندگیِ انسان.
نویسنده، کار یا وظیفهاش بیان احساساتِ رقیقِ فردی نیست، بلکه انتقال احساسات، عواطف، نیازها، آرزوها و آرمانهای جماعت است به جماعت، در جهتِ تعالیبخشیدن.
من برای نوشتنْ خلق شدهام؛ چرا که تصمیمِ قاطع گرفتهام خود را برای نویسندگیْ بسازم؛ چرا که عطف به یک مجموعه دلائل، احساس میکنم تنها از طریق نوشتن است که میتوانم وظیفهام را نسبت به خانوادهام، همسایهام، شهرم، وطنم، ملّتم، طبقهام، تاریخم، و جهانم انجام دهم و به سرانجام برسانم”.
محمد –
فک کنین یک کسی مثل استاد نادر ابراهیمی با اون قلم فوق العادش میخواد بهت یاد بده چطور بنویسی …. معرکس این کتاب
علی –
در این کتاب ارزشمند و کاربردی، شما درباره اصول و ملزومات نویسندگی از انگیزه آغاز کردن تا اراده به نوشتن، تسلط بر زبان، صبوری داشتن، مطالعه داشتن، جهانبینی خاص نوشتن و خیلی چیزهای زیبا و مفید دیگر برای پرورش استعداد نویسندگی خود، می خوانید
محمد….. –
علم رو باید از اهلش آموخت.
نادر ابراهیمی هیچوقت از ذهن ایرانی پاک نمیشه و آثارش فراموش نمیشه
و چه زیباس فنون نوشتن رو از ایشون یاد بگیریم
رضا –
سلام علیکم
استاد نادر ابراهیمی نویسنده هنرمند که واقعاً خواندن نوشته های ایشان ارزش دارد.
کتاب نویسندگی بسیار کاربردی و عالی بود.