معرفی و نقد کتاب

کتابی که حاج محمود کریمی در میلاد حضرت زهرا(ع) معرفی کرد

معرفی کتاب داستان فاطمه توسط حاج محمود کریمی

حاج محمود کریمی در بخشی از مراسم میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، کتابی را معرفی کرد که ویدیو این معرفی را در همین صفحه می توانید مشاهده کنید.

کتاب داستان فاطمه

این کتاب «داستان فاطمه» نام دارد و به‌ قلم حجت‌الاسلام علیرضا نظری‌خرم نوشته شده است.

داستان فاطمه شرحی صمیمانه و مستند است از زندگانی حضرت فاطمه (س)؛ نویسنده و پژوهشگر اثر به دور از خیال پردازی های داستانی کوشیده است با غور در منابع کهن شیعه و سنی خط روایتی از آفرینش حضرت زهرا و ادوار گوناگون زندگی ایشان به دست دهد و ختم روایت خود را به بیان مقام آخرتی صدیقه طاهره (س) زینت داده است.
استناد منابع کتاب به سده نخست تا قرن هشتم هجری که معتبرترین منابع است کتاب را به مرتبت پژوهشی تاریخی رسانده است؛ گزارش هایی نیز از عالمان و مورخان اهل تسنن از چند و چون سیره فاطمی در این روایت به تضمین آمده
داستان فاطمه نه به زبانی تاریخی به طرز تاریخ نگاران کهن که با بیانی متفاوت و زبانی محاوره ای، روایتی مستند از زندگانی سامان داده است که کج اندیشان بد عهد آن را ساخته ای تاریخی دانسته اند.

بریده ای از کتاب داستان فاطمه

سروشی پرتکرار و آهنگین از ملکوت آسمان ها در گوشم پیچید: فاطمه! فاطمه! فاطمه! او فاطمه دختر محمده. تاج زرینش، نشان همسرش علی بن ابی طالبه. دو گوشواره ای هم که به زیبایی او اضافه کرده، نشانه دو پسر بی مانندش حسن و حسینه! فاطمه رو هزاران سال پیش از تو آفریدم.

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “کتابی که حاج محمود کریمی در میلاد حضرت زهرا(ع) معرفی کرد

دیدگاهتان را بنویسید