معرفی و نقد کتاب

چه چیزهایی به ما نیروی حیات می بخشند؟

نیروی حیات

انتشارات آلاچیق، با تلاش محمد امین محمودی و نیلوفر گنجی، کتاب نیروی حیات آنتونی رابینز، پیتر دیاماندیس و رابرت هری را به عاشقان کتاب های فارسی زبان هدیه داد!

انتشارات آلاچیق که پیش از این با انتشار کتب معروف و کاربردی،کیفیت کتاب های انتخاب شده خود را نشان داده بود،با چاپ کتاب نیروی حیات،این اعتبار را نزد خوانندگان کتب فارسی چند برابر کرد.

سرپرست نویسندگان این کتاب، آنتونی رابینز،نویسنده و مربی آمریکایی است که اکثر آثار مکتوبش،درباره موفقیت است.او به عنوان انسانی ففیر که توانست با تلاش بسیار، به انسانی ثروتمند تبدیل شود،یکی از موفق ترین چهره های شناخته شده آمریکا است که دوره ها و آثار زیادی،درباره چگونه موفق شدن،و چگونه از فرش به عرش رسیدن دارد.

او کتاب های پرفروش زیادی درباره مراحل و راه های کسب موفقیت،مثل "مهارت در بازی زندگی"، "افکار بزرگ"، " قدرت شگرف بودن"، "قدرت نامحدود" و " اهرم های پولدار شدن" نوشته است.

کتاب نیروی حیات،یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز، کتابی است که علاقه مندان به موضوعات علمی،و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند،قطعا از مطالعه بخش های مختلف آن لذت خواهند برد و مطالب این کتاب،برایشان بسیار مفید خواهد بود.

نیروی حیات،در 25 فصل،درباره داده ها و دستاوردهای علمی در زمینه سلامتی صحبت می کند،و از این می گوید که افراد چگونه می توانند با تغییر سبک زندگی‌،برنامه ریزی و اجرای عادات مناسب،انجام ورزش های صحیح به صورت مستمر و داشتن تغذیه سالم،کیفیت و وضعیت سلامتی خود را ارتقا ببخشند.

آنتونی رابینز،در یکی از مصاحبه های خود می گوید هدف اش از نوشتن نیروی حیات،این بوده است که به همه آدم ها،راه های آزمایش شده و درست افزایش کیفیت زندگی و افزایش طول عمر را آموزش دهد،چرا که سلامتی را مهم ترین رکن موفقیت و آرامش می داند.

 

جالب است که این کتاب،نتیجه‌ و حاصل تحقیق و کاوشی است که رابینز،برای تغییر و بهتر کردن زندگی و شرایط خود داشته است.تحقیق و بررسی هایی که وقتی به سراغ شان رفت که به او گفته شد،سلامتی‌اش بازنمی‌گردد و درگیر بیماری درمان نشدنی ای شده است،زمانی که نه تنها او امیدش را از دست نداد بلکه دست به تجربه کردن از نزدیک و بی‌واسطه قدرت تکنولوژی های جدید پزشکی و دستاوردهای جدید حاصل از پیشرفت های علمی زد،تجربه ای که‌ نه تنها بیماری او را درمان کرد،بلکه انگیزه ای برای نوشتن نیروی حیات و انگیزه بخشی به سایر بیماران و اطلاع رسانی به انسان های سالم شد.

در اصل آنتونی رابینز،به شیوه ای دقیق و هوشمندانه،سعی کرده است که در این اثر و در هر کدام از فصل های کتاب 25 فصلی اش،درباره زیر و بم یکی از فاکتورهای سلامتی،و چطور بدست آوردن و حفظ کردن آن صحبت کند،در عین حال‌،راه‌حل‌های آسان، مهم و‌ قابل انجامی را برای پیشگیری از کاهش و از دست دادن آن فاکتور سلامتی ارائه می کند،به علاوه،او برای بازیابی سلامتی و کنترل یک سری از بیماری ها هم پیشنهاداتی در اختیار مطالعه کنندگان قرار می‌دهد،و به خاطر همین نکات ریز و مفید است که این کتاب،بسیار ارزشمند و کاربردی است،و باید در اولین فرصت شروع به مطالعه آن کرد.

در‌ آخر،مطالعه قسمت هایی از نیروی حیات،می تواند هم مفید و هم تامل برانگیز باشد:


اگر کمی دقیق به اطراف‌مان بنگریم بی‌تردید درمی‌یابیم که همه ما انسان‌ها در هر نقطه از این کُره خاکی تجربیات تلخ مشابهی را از سرگذرانده‌ایم.
برای مثال، فقدان عزیزی را به سوگ نشسته‌ایم که بر اثر ابتلاء به یک بیماری حاد و صعب‌العلاج جان خود را از دست داده و پس از آن خانواده‌ای از هم‌گسسته برجای مانده که تا مدت‌ها درگیر تبعات دردناک این حادثه بوده است. چه کودکانی که یتیم شده و گرمای آغوش والدین خود را برای همیشه از دست داده‌اند، چه عاشقانی که از معشوق خود جدا مانده و تنها به خاطراتی دور و رنگ‌باخته دلخوش کرده‌اند، چه مادران و پدرانی که از غصه از دست دادن فرزند دلبند خود کمر خم کرده‌اند و چه خنده‌های از ته دلی که برای همیشه از روی لبان دوستان صمیمی محو شده است.
در موارد خوشایندتر، فرد بیمار از مرگ رهایی یافته اما هرگز نتوانسته به روال سابق بازگردد و خانواده و دوستانش هر روز و هر لحظه شاهد رنج عزیز خود بوده‌اند و شاید عمق این فاجعه به مراتب وحشتناک‌تر بوده باشد.
حال بیایید تصور کنیم چه می‌شود اگر بتوان به مدد علم و فناوری‌های به‌روز، از وقوع بسیاری از این وقایع ناخوشایند جلوگیری کرد؟ سرنوشت چندین و چند خانواده برای همیشه تغییر می‌یابد؟ چه آغوش‌هایی که خالی از احساس نمی‌مانند، چه قهقه‌های کودکانه‌ای که سر به فلک می‌زنند و چه دل‌هایی که برای همیشه سیاه‌پوش نمی‌شوند. چه معجزه‌ای از این بالاتر؟ چه خدمتی به هم‌نوع از این برتر؟ چه پیشرفتی از این بهتر؟

چاقی تنها عامل مهم در ایجاد دیابت نوع 2 است. همچنین خطر سکته ایسکمیک، آسم و بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد. ارتباط مستقیمی با سرطان دارد. چاقی و دیابت نوع 2 هر دو قابل اجتناب هستند. بر اساس تحقیقات جدید، دیابت نوع 2 ممکن است برگشت‌پذیر باشد. وقتی وزن کم می‌کنیم، سلول‌های تولید کننده انسولین پانکراس ما جوان می‌شوند. سلول‌های بتا همان چیزی هستند که نامیده می‌شوند.

دیابت نوع 2 را می‌توان با بازسازی سلول‌های بتا درمان کرد. شرایط غذایی ما مقصر واقعی است. غذاهای فوقِ فرآوری شده رایج‌تر می‌شوند. ما در خارج از خانه غذا می‌خوریم که 20 تا 40 درصد کالری بیشتری نسبت به غذا خوردن در خانه به رژیم غذایی‌مان اضافه می‌کند. قند، نمک، چربی و کالری در غذاهای فوقِ فرآوری شده به وفور یافت می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

بیماران چاق با مقاومت به انسولین یا پیش دیابت می‌توانند از کاهش وزن سود زیادی ببرند. هر دارو یا درمانی بسیار کمتر از تغییر سبک زندگی مؤثر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، دیابت نوع 2 را می‌توان با کاهش وزن قابل توجه در مدت زمان نسبتاً کوتاه معکوس کرد. این امر با بازسازی سلول‌های بتا در لوزالمعده که انسولین تولید می‌کنند، انجام می‌شود. وقتی چربی از بدن خارج می‌شود، سلول‌های بتا تجدید شده و شروع به تولید انسولین می‌کنند. همچنین احتمال نارسایی کلیه، قطع عضو، ناتوانی جنسی، افسردگی و نابینایی و سایر مشکلات را کاهش می‌دهد.

با پرداختن به منبع درد به جای درمان علائم، ممکن است درد خود را بدون جراحی یا دارو کنترل کنید. فصل یازدهم نیروی زندگی به موضوع درد کشیدن اختصاص دارد. درد یک تجربه جهانی است. انتظار می‌رود 20 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود درد مزمن داشته باشند.

این تصور غلط وجود دارد که داروهای بدون نسخه درمان کننده‌اند. آن‌ها در واقع می‌توانند مضر باشند. این فصل به شما دیدگاه جدیدی در مورد چگونگی مقابله با درد و حتی خلاص شدن از شر آن می‌دهد. در مورد چندین ابزار به ما آموزش داده می‌شود. ایده پشت همه آن‌ها یافتن منبع درد به جای درمان علائم است. چگونه می‌توان از PEMF یا میدان الکترومغناطیسی پالسی به عنوان درمان ترمیمی استفاده کرد؟ چگونه درمان موضعی یک روش هماهنگ‌سازی ساده اما مؤثر به درمان درد مزمن کمک می‌کند؟ درمان درد جدیدی که ترکیبی از فراوا درمانی، یک تزریق کوچک و ترکیبی از مواد شیمیایی فعال زیستی است.

استفاده از واقعیت مجازی برای جلوگیری از رسیدن سیگنال‌های درد به مغز و آموزش مغز به توقف واکنش به الگوی درد.Pemf بر این مفهوم استوار است که زمین یک آهنربای غول‌پیکر است. ذخایر انرژی بدن ما را دوباره پر می‌کند. PEMF در مطالعات برای کاهش درد، ورم و التهاب یافت شده است. متابولیسم سلولی و تولید انرژی را افزایش می‌دهد. در نتیجه، توانایی کاهش دردهای حاد و مزمن، بهبود گردش خون، افزایش انرژی کلی و تجدید سلامتی را دارد. وظیفه اصلی بدن حفظ آن در حالت سرزنده، متعادل و هماهنگ است. وقتی بدن از هماهنگی خارج می‌شود، درد را تجربه می‌کنیم. روش Egoscue نوعی از درمان وضعیتی است که هدف آن کاهش درد مزمن است. به گفته رابینز، این تمرینات وقت‌گیر نیستند، اما فواید آن خیره‌کننده است.

"

author-avatar

درباره صابره خلیلی

صابره خلیلی/متولد 81/تهران/دانشجوی رشته علوم ارتباطات/دانشگاه تهران/نویسنده/منتقد/تحلیلگر/روزنامه نگار/کارشناس ارتباطات/محقق ارتباطات/دارای سابقه همکاری در نشریات دانشجویی و رسانه های دانشگاهی/ فعال‌ مستقل رسانه/نویسنده مجله اینترنتی کتابستان

نوشته های مشابه

9 دیدگاه در “چه چیزهایی به ما نیروی حیات می بخشند؟

  1. الهه گفت:

    من عاشق کتاب ها و مصاحبه های آنتونی رابینز هستم

  2. Mohammad گفت:

    این معرفی ها خیلی کمک خوبیه برای تصمیم خرید، اونم این مدل کتابا با این قیمت
    از طرفی خیلی خوب آگاهی مناسبی میده با موضوع کتاب و نگارشش کنار بیای یا نه

    در مورد کتابم بنظرم، جای تامل داره، احساس میکنم کتابای مهمتری هست که فعلا نوبت به این نمیرسه

    1. مراد گفت:

      متن خود کتاب طبق نمونه انگار خیلی پزشکیه

  3. دکتر گفت:

    دیگه الان اطلاعاتش قدیمی شده علم روز به روز داره پیشرفت میکنه

  4. رز گفت:

    این کتاب به اندازه خودش مفیده

  5. امیررضا فرامرز قراملکی گفت:

    آنتونی رابینز! شخص کم نظیر! عالیه کتاباش مثل خودش!

  6. سید جعفر گفت:

    کتابهای آنتونی رابینز رو باید خوند و عمل کرد

دیدگاهتان را بنویسید