انتشارات کتابستان, تازه‌های کتاب

شمارش معکوس برای جلد دوم داستان “ننه‌ آغا”

جلد دوم قصه های من و ننه آغا

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” include=”3863″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

بسیاری از اهالی داستان، با نویسندۀ محبوب ایرانی یعنی مظفر سالاری آشنایی دارند و شاید نام او را با مشهورترین و پُرفروش‌ترین رمانش یعنی «رؤیای نیمه‌شب» بشناسند که پُرفروش‌ترین رمان فارسی است.

یکی از آثار شیرین و خواندنی‌‌ او که مورد استقبال مخاطبان داستانی ایرانی قرار گرفته؛ «قصه‌های من و ننه‌ آغا» است.

تحول جامعه امروز به گونه‌ای است که کم‌کم داریم از ارزش‌های بومی، سنتی و محلی خود فاصله می‌گیریم. در واقع گرفتار تحولی سطحی و شتاب‌زده شده‌ایم و بسیاری از ارزش‌های بومی کمرنگ شده است.

«ننه آغا» همان کهن الگوی پیر داناست که در بسیاری از افسانه‌ها و اسطوره‌ها حضور دارد.
اگرچه راوی، خاطراتی را از دوران کودکی و نوجوانی‌اش نقل می‌کند، اما آن را با رهنمودهای ننه آغا محک می‌زند. ننه آغا نقش تعدیل کننده درون مایه را دارد و ما را به درک بهتر دیگران و موقعیت‌ها فرا می‌خواند. زمانی که خانواده‌ها بزرگ‌تر بود و بچه‌ها کنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رشد می‌کردند، از تجربه‌ها و پند و اندرزشان بیشتر بهره می‌بردند. در واقع ننه آغا در این مجموعه داستان، یک فرد دنیا دیده و فرهیخته‌ است که از طب سنتی، داستان‌ها و افسانه‌ها با خبر است و بر اساس تجارب خود در نقاط عطف، نوه‌اش را راهنمایی می‌کند.

نویسنده در این داستان به مقایسه بین نوع زندگی در نیم قرن پیش و زندگی امروزی و گوشزد کردن ارزش‌هایی که در شرف انقراض و فراموشی است، می‌پردازد و همچنین ایجاد پیوند بیشتر میان نسل قدیم و جدید یکی دیگر از اهداف او در قصه است.

اکنون پس از مدتی انتظار، جلد دوم این داستان جذاب و دوست داشتی توسط نشر کتابستان در آستانۀ انتشار است و به زودی کام اهالی داستان را شیرین خواهد کرد.

شما با خواندن این داستان، به دنیای نوستالژی‌ها و روزگار صمیمیت و سادگی سفر می‌کنید و در لذت و آرامشی دل‌نشین غرق می‌شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″]

[/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “شمارش معکوس برای جلد دوم داستان “ننه‌ آغا”

  1. مریم گفت:

    من که از خوندن جلد اول این کتاب بسیار لذت بردم. این کتاب درسته بیشتر برای نوجوانان نوشته شده ولی مطالب و نکته هایی داره که برای بزرگسالان هم مفید هست. چه خبر خوبی که جلد دوم این کتاب هم وارد بازار کتاب شده

  2. محسن گفت:

    متاسفانه با ورود مدرنیته به کشور ما فرهنگ های حسنه و درست ما کم کم در بین مردم کم رنگ شد. یکی از این مباحث احترام و مشورت با افراد سالخورده خانواده بود که همراه با خانواده زندگی میکردند و نقش مؤثری در تربیت نوجوانان و جوانان داشتند. در این کتاب نویسنده سعی کرده این فضای پند آموز و خاطره انگیز را با خاطرات کودکی خود برای ما فراهم کند تا در حین ادب آموزی به ارزش وجود یک فرد با تجربه در خانواده پی ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید