انتشارات کتابستان, تازه‌های کتاب

رمان نشان حسن به چاپ دوم رسید

نشان حسن

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ include=”35612″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

رمان نشان حسن برای دومین بار توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کتابستان خانم لیلا مهدوی نویسنده کتاب ، در اثر خود به سراغ خانواده‌ای رفته است که با وجود فداکاری‌ها، تلاش‌ها و جان‌فشانی‌هایشان برای اباعبدالله کمتر از آن شنیده‌ایم. خانواده ای که مخاطب ایرانی فقط دو نفر از آنها را در ماجرای کربلا می شناسد .

مشهورترین نقلی که از این خانواده به گوشمان خورده است، روضه قاسم و عبارت «أحلی من‌العسل» است و کمتر از دیگر فرزندان امام حسن مجتبی شنیده ایم. فرزندان دیگری که هر کدام نقشی بسزا در حادثه کربلا داشته اند.

روایات گوناگونی درباره حضور خانواده و فرزندان امام حسن در کربلا وجود دارد که تاکنون به شکل داستانی با آن مواجه نبودیم.
نشان حسن با سه راوی مختلف روایت می‌شود. قاسم، معروفترین پسر امام حسن، نفیله معروف به ام‌لد، همسر امام حسن مادر قاسم و حسن مثنی دومین پسر امام حسن.

داستان از هنگامه مرگ معاویه‌بن‌ابی سفیان آغاز می‌شود و تا روز دهم محرم ادامه پیدا می‌کند. مدینه، مکه، منزلگاه‌های بین راه و کربلا، مکان رخداد وقایع نشان حسن هستند.

تمرکز نویسنده در این اثر، بر خانواده و فرزندان امام حسن بوده است و نقشی که آنها در کربلا داشتند. کتاب جزئیات زیادی حول محور خانواده امام حسن دارد و اشارات گوناگونی به وقایع تاریخی دارد. مثلاً مقایسه صلح امام حسن و صلح حدیبیه. از سوی دیگر، نویسنده به خوبی توانسته است تحلیل تاریخی خوبی هم از جایگاه خانواده امام حسن ارائه بدهد.

نثر دلکش و شسته‌رفته کتاب از دیگر ویژگی‌های نشان حسن است که نشان می‌دهد نویسنده فقط به بیان روایات تاریخی و اتفاقات رخ داده نپرداخته است و دغدغه ارائه هنری در اثرش دیده می‌شود.
انتشارات کتابستان معرفت، این رمان را در 312 صفحه و با قیمت ۹۵هزار تومان چاپ و منتشر کرده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″]

[/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “رمان نشان حسن به چاپ دوم رسید

  1. علیرضا گفت:

    کتاب باارزشی هست

  2. جواد گفت:

    بسیار آموزنده پیشنهاد میکنم

  3. فهیمه گفت:

    کتاب بسیار خواندنی و تاثیر گذاری ست .

دیدگاهتان را بنویسید