اخبار کتابستان, معرفی و نقد کتاب

برگزاری جشن امضای کتاب صفر مطلق به قلم معصومه باقری

جشن امضای کتاب صفر مطلق

[vc_row][vc_column width=”1/3″][woodmart_products post_type=”ids” items_per_page=”1″ include=”52483″ columns=”1″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

کتاب صفر مطلق اثر معصومه باقری داستانِ بلندِ عاشقانه‌ای است که در بسترِ دفاع مقدس رخ می‌دهد که چاپ سوم این کتاب توسط نشر پایتخت وارد بازار شده است .
این کتاب داستانِ آدم‌هایی معمولی است که خانه و زندگی خود را در خرمشهر رها کرده و به شادگان و دزفول پناه آورده‌اند تا از خطراتِ جنگ مصون بمانند.
صفرمطلق داستانی پُرتلاطم از زندگیِ زنان و مردانی رنج‌کشیده است که جهانی پُردامنه را در مقابلِ مخاطب قرار می‌دهد.
مضمونِ این کتاب، عشق، دلتنگی و امید است که گاهی در طول قصه با رازهایی کوچک هم همراه است؛ رازهایی ساده از شخصیت‌هایی که سرنوشت‌شان با هم پیوستگیِ ظریفی دارد.
«صفر مطلق» روایت‌هایی پر از دلهره و تلاطم است که تصاویر کلیشه‌ای از زنان و مردان را بر هم می‌زند و تصویرهای هیجان‌انگیز از زنان فداکار و مردان قهرمان به نمایش می‌گذارد.
این رمان تلاش می‌کند تا نشان دهد که آدم‌ها در هر شرایطی می‌توانند با عشق و همدلی زندگی کنند و هر کدام با توجّه به موقعیتِ زندگیِ خود انعطاف‌پذیر رفتار کنند.
«صفر مطلق» مخاطب را با روزهای شگفت و تلخ و نفرت‌انگیزِ صدای خمپاره و بمباران هوایی در زندگی آدم‌هایی معمولی نشان می‌دهد؛ آدم‌هایی که داستان‌شان تصاویرِ مرسوم و کلیشه‌ایِ گذشته را بر هم می‌زند و از زاویه‌ای دیگر به آن روزهای دلهره‌آور نگاه می‌کند.
برشی از متن کتاب:
گاهی آدم در زندگی‌اش به دنبال فرصتی است تا ثابت کند که می‌تواند بر زخم دلش مرهمی بنهد. انگار پوستش کلفت بوده و چرکِ این زخم را حس نکرده. محکم و قوی می‌ایستد تا شاید بتواند اندکی ضماد بر این جراحت بنهد و از آن خلاص شود. معنای آرامش همین است؛ زخم‌هایت را خودت دوا کنی!

جشن امضای مجازی کتاب صفر مطلق به قلم معصومه باقری با همکاری کتابستان برگزار می شود.[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کتابستان

تیم تحریریه کتابستان، سعی در تولید محتوای مفید در زمینه معرفی کتاب، نقد کتاب، پیشنهاد کتاب و نیز اخبار نشر و انتشار آن در مجله تخصصی کتابستان دارد.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “برگزاری جشن امضای کتاب صفر مطلق به قلم معصومه باقری

  1. الهام گفت:

    تبریک میگم به نویسنده کتاب خانم باقری??
    به امید درخشش بیشتر و کتابهای بیشتر?

  2. فهیمه گفت:

    فروش کتاب با امضا و یادداشت نویسنده حال و هوای دیگری داره
    لطفا برای کتاب هایی که تجدید چاپ می شوند نیز جشن امضا های مجدد قرار دهید.

  3. مبین گفت:

    لطفا متن رو ویرایش کنید نوشته به قلم فواد غفاری

دیدگاهتان را بنویسید